Ebiznes, marketing internetowy, e-biznes
Marketing i zarządzanie w projektach internetowych

Po co Ci reklama?

Opublikowano dnia Friday, 23 February 2007 przez Łukasz Jarzembowski

Dostaję czasem e-malie typu: ‘Chciałbym wykupić reklamę w Pańskim serwisie. Proszę podać dostępne formy reklamy oraz cennik’. Co wtedy odpowiadam?

Cóż - jestem zbyt uczciwy żeby sprzedawać reklamę bez wystawiania faktury (”szara strefa” to nie biznes) a na krótkotrwałą umowę-zlecenie lub najem powierzchni reklamowej też nie chce mi się papierków wypełniać.

Pozatym nie chcę ograniczać miejsca reklamowego na swoich stronach. Zawsze coś się na nich zmienia - trochę szata graficzna (inne położenie reklamy), nowe artykuły (niedopasowane do reklamy). To wszystko może powodować niezadowolenie moje, albo (co gorsza) reklamodawcy.

Są dwa wyjścia z takiej sytuacji. Oba są najskuteczniejszymi formami reklamy w Internecie.

Pierwsze to - Reklamy Google. Na każdej mojej stronie są umieszczone reklamy Google AdSense, a co za tym idzie reklamodawcy mogą reklamować się w boksach przez nie generowanych w modelu PPC (Pay Per Click). Oznacza to, że reklamodawca zapłaci za konkretną akcję (przejście do jego serwisu), a nie za wyświetlenie reklamy.
Mi taka forma odpowiada, gdyż w każdym momencie mogę zmienić układ reklam na stronie nie zmieniając umowy z reklamodawcą. Pozatym nie muszę podpisywać nowych umów - wystarczy jedna z Google.

Drugie to - program partnerski. Jeżeli oferta reklamodawcy jest dobrze dopasowana do serwisu, który prowadzę, mogę zacząć ją promować w ramach programu partnerskiego, otrzymując procent od sprzedaży. Rozwiązanie jest o tyle wygodne, że mam pełną dowolność w umieszczaniu reklam oraz nie muszę podpisywać żadnej umowy, zanim nie przekroczę progu wypłaty. Jeżeli oferta będzie nieskuteczna, mogę po prostu przestać ją promować.

A jakie Ty preferujesz modele w reklamie swojej oferty?

Na jakiej zasadzie umieszczasz reklamy w swoich serwisach?

Wypowiedz się w komentarzu :-)

Jeżeli spodobał Ci się ten wpis, proszę go
lub poleć przez inne serwisy społecznościowe: dodajdo    
Łukasz Jarzembowski Łukasz Jarzembowski, autor bloga - od 2006 roku łudzi się, że będzie bogaty... ;-) ale nadal ciężko nad tym pracuje. Programuje, bloguje, i pozycjonuje, tworząc i promując swoje e-biznes­y. kontakt
 

Wpisy podobne do "Po co Ci reklama?"

    No related posts

5 komentarzy do “Po co Ci reklama?”

  1. Krzysztof Lis napisał:

    Zdecydowanie preferuję AdSense, potencjalnego reklamodawcę trudno przekonać do założenia Programu Partnerskiego a rejestracja w AdWords i umieszczenie tam reklamy trwa bardzo krótko.

  2. Krystian napisał:

    Ja preferuję programy partnerskie. Chociaż czy można mówić, że coś preferuję jak zacząłem dopiero kilka dni temu ;) Zobaczymy w którym kierunku zacznę się rozwijać ;)

  3. Piotr napisał:

    Jesli mialbym cos reklamowac na moim blogu to na pewno beda to reklamy moich produktow, nie ma nic gorszego jak zaprzedany blog.

  4. Don Maciejone napisał:

    Do najprostszych ale niestety wcale nie najskuteczniejszych reklam należy AdSense, z którego korzystam najczęściej. Nie przynosi jednak takich zysków jakich bym się spodziewał.

    Co do “szarej strefy” to zgadzam się z adminem w stu procentach. Niemniej jednak można spisać świetną umowe z reklamodawcą o najem powierzchni reklamowej w szybki i łatwy sposób… poprzez ALLEGRO! Regulamin Allegro reguluje wszystko prawnie. Wystawiamy więc aukcje, sprzedajemy w niej miejsce na stronie (pod rekalmę), dostajemy za to pieniążki, za które płacimy podatek i wszyscy są szczęśliwi. Warto spróbować, bo metoda jest szybka łatwa i przyjemna. A warunki umowy ustala właściciel serwisu.

    Pozdrawiam.

  5. avsoft napisał:

    Najkorzystniejszy jest AdSense. Po prostu wstawia się kod na stronę i wszystko działa samo.

Skomentuj