Po co Ci reklama?
Dostaję czasem e-malie typu: ‘Chciałbym wykupić reklamę w Pańskim serwisie. Proszę podać dostępne formy reklamy oraz cennik’. Co wtedy odpowiadam?
Cóż - jestem zbyt uczciwy żeby sprzedawać reklamę bez wystawiania faktury (”szara strefa” to nie biznes) a na krótkotrwałą umowę-zlecenie lub najem powierzchni reklamowej też nie chce mi się papierków wypełniać.
Pozatym nie chcę ograniczać miejsca reklamowego na swoich stronach. Zawsze coś się na nich zmienia - trochę szata graficzna (inne położenie reklamy), nowe artykuły (niedopasowane do reklamy). To wszystko może powodować niezadowolenie moje, albo (co gorsza) reklamodawcy.
Są dwa wyjścia z takiej sytuacji. Oba są najskuteczniejszymi formami reklamy w Internecie.
Pierwsze to - Reklamy Google. Na każdej mojej stronie są umieszczone reklamy Google AdSense, a co za tym idzie reklamodawcy mogą reklamować się w boksach przez nie generowanych w modelu PPC (Pay Per Click). Oznacza to, że reklamodawca zapłaci za konkretną akcję (przejście do jego serwisu), a nie za wyświetlenie reklamy.
Mi taka forma odpowiada, gdyż w każdym momencie mogę zmienić układ reklam na stronie nie zmieniając umowy z reklamodawcą. Pozatym nie muszę podpisywać nowych umów - wystarczy jedna z Google.
Drugie to - program partnerski. Jeżeli oferta reklamodawcy jest dobrze dopasowana do serwisu, który prowadzę, mogę zacząć ją promować w ramach programu partnerskiego, otrzymując procent od sprzedaży. Rozwiązanie jest o tyle wygodne, że mam pełną dowolność w umieszczaniu reklam oraz nie muszę podpisywać żadnej umowy, zanim nie przekroczę progu wypłaty. Jeżeli oferta będzie nieskuteczna, mogę po prostu przestać ją promować.
A jakie Ty preferujesz modele w reklamie swojej oferty?
Na jakiej zasadzie umieszczasz reklamy w swoich serwisach?
Wypowiedz się w komentarzu
Tagi: Google, marketing internetowy, programy partnerskie, reklamy kontekstowe
Wpisy podobne do "Po co Ci reklama?"
- No related posts
dnia 26 February 2007 roku o godzinie 08:42
Zdecydowanie preferuję AdSense, potencjalnego reklamodawcę trudno przekonać do założenia Programu Partnerskiego a rejestracja w AdWords i umieszczenie tam reklamy trwa bardzo krótko.
dnia 3 March 2007 roku o godzinie 00:40
Ja preferuję programy partnerskie. Chociaż czy można mówić, że coś preferuję jak zacząłem dopiero kilka dni temu Zobaczymy w którym kierunku zacznę się rozwijać
dnia 20 August 2007 roku o godzinie 21:00
Jesli mialbym cos reklamowac na moim blogu to na pewno beda to reklamy moich produktow, nie ma nic gorszego jak zaprzedany blog.
dnia 11 September 2007 roku o godzinie 14:00
Do najprostszych ale niestety wcale nie najskuteczniejszych reklam należy AdSense, z którego korzystam najczęściej. Nie przynosi jednak takich zysków jakich bym się spodziewał.
Co do “szarej strefy” to zgadzam się z adminem w stu procentach. Niemniej jednak można spisać świetną umowe z reklamodawcą o najem powierzchni reklamowej w szybki i łatwy sposób… poprzez ALLEGRO! Regulamin Allegro reguluje wszystko prawnie. Wystawiamy więc aukcje, sprzedajemy w niej miejsce na stronie (pod rekalmę), dostajemy za to pieniążki, za które płacimy podatek i wszyscy są szczęśliwi. Warto spróbować, bo metoda jest szybka łatwa i przyjemna. A warunki umowy ustala właściciel serwisu.
Pozdrawiam.
dnia 1 January 2008 roku o godzinie 19:57
Najkorzystniejszy jest AdSense. Po prostu wstawia się kod na stronę i wszystko działa samo.